top of page

מהו טיפול בתנועה הוליסטית?

טיפול בתנועה בגישה הוליסטית, מבקש להכניס תנועה במקומות תנועה במקומות שבהם יש אחיזה, קיפאון, מתח או כאב בשרירים ורקמות. הכאב נובע בדרך כלל מתגובה של הגוף לאיום, טראומה, או זכרון מהעבר אשר לא השתחררו, וממשיכים ליצור דפוסים של תגובות מתח ביומיום. אחרי תקופה ארוכה של מתח, ההגנות של הגוף כבר פחות עובדות. הכאב מופיע עתה, אחרי תהליך ארוך של התמודדות ושחיקה של המערכת העצבית. כעת הוא חשוף ומגיב לכל טריגר גופני או מנטלי בהתכווצות של השרירים וכאב ברקמות - אשר משפיעים גם על מערכת השלד.


השחיקה לא חייבת לנבוע מאירוע טראומטי מכונן - החיים של כולנו רוויי שחיקה ואתגרים משמעותיים ביומיום המשפיעים עלינו נפשית וגופנית. המון אנשים סובלים מכאב סומטי ופיברומיאלגיה, גם ללא אבחון בפוסט טראומה.


''התנועה היא הביטוי הנגלה של הנשימה....'' ~ אן הלפרין

ראשית הטיפול על ידי נשימה מודעת. נשימה אינטימית המבקשת לשהות במקום של הכאב ולהרפות אותו. הנשימה עוזרת לשחרר את האחיזה בכאב הרגשי והגופני בתוך מרחב הפנימי שלנו - ומכאן יכול לצמוח שינוי. בהמשך לנשימה, התנועה ההוליסטית מתחברת למערכת העצבית העמוקה ומניעה תהליכים של ריפוי עצמי. זאת על על ידי מגוון פרקטיקות תנועתיות מן הערב ומן המזרח; מתיחות, שחרור מפרקים, דמיון מודרך בתנועה ומדיטציה בתנועה.


הטיפול שאני מציעה הוא אינטגרציה של כמה שיטות. העיקריות שבהן:


  • עבודת מתיחות לפי תורתו של שיזוטו מסונגה, מאסטר השיאצו אשר פיתח את שיטת תרגילי המרידיאנים ביפן. זוהי שיטה המתאימה לכל אשה, המאפשרת להגיע למצב של איזון נפשי וגופני ע"י תנועה.


  • שחרור המפרקים מתבצע ע"י הנעה של כל אחד ממפרקי הגוף בכל מישורי התנועה שלהם המתבצע במנחים פשוטים בעמידה או ישיבה. התרגול, אשר פותח ע"י גרשון קום במכללה האקדמית בוינגייט, מייעל את התנועה העתידית במהלך היום ומאט תהליכי ניוון אפשריים. התרגול חיוני כדי להניע את הנוזל הסינוביאלי, על מנת לעודד חופש תנועה במפרקים ולהפחית כאב.


  • תרגילי דימיון מודרך בתנועה מתבצעים בד"כ בעיניים עצומות תוך הנחייה מילולית בליווי מוסיקה. בתרגילים אלו נתרכז במוטיב תנועתי מסוים אותו נחוש באופן סומטי (פנימי) ונבטא אותו בתנועה. לעיתים יעלו תחושות ורגשות אשר יבואו לידי ביטוי בתנועה, בתוך מרחב בטוח ומוגן במסגרת הטיפולית.


  • מדיטציה בתנועה (Shin San Do) הם תרגילים מובנים לפי חמשת האלמנטים של הרפואה הסינית: מים, אדמה, עץ, אש ומתכת. התרגילים אשר מתאימים לכל אשה בכל גיל, מתבצעים באיטיות, תוך דגש על סנכרון תנועה ונשימה.



במהלך הטיפול נתרכז בך ובתנועה הנובעת מן ההקשבה לגוף שלך בתשומת לב והשקעה. חשוב לי שתקבלי כלים עצמאיים לעבודה אישית בתנועה שילוו אותך ויעזרו לך ביומיום.

יחד נלמד להשתחרר מכאב וקושי תנועתי עד שנרגיש חופשיות ובטוחות עם הגוף במרחב.



מוזמנת לקבוע איתי פגישת ייעוץ בזום בחינם, בלינק: https://live.vcita.com/site/Movementherapy/online-scheduling?service=fkbeze2ujwcncohq


1 view0 comments

Recent Posts

See All

Somatic Movement Books

The Body Keeps the Score: Brain, Mind, and Body in the Healing of Trauma by Bessel A. Van der Kolk, 2015 The Somatic Therapy Workbook: Stress-Relieving Exercises for Strengthening the Mind-Body Connec

bottom of page