top of page

מדוע מומלץ טיפול בתנועה למצבי פיברומיאלגיה/כאב כרוני?


כאבי שרירים שמופיעים לנו בגוף (שאינם תוצאה של פגיעה חיצונית, או מאמץ גופני) הם תוצאה של מתח פנימי מתמשך. המתח הנפשי יכול לנבוע מגורמים שונים - בדידות, דאגה, טראומה, חרדה, משבר, עומס, געגוע ועוד. אלה מתחים רגשיים/נפשיים שאנחנו מרגישים אותם פיזית במתח בשרירים, בגידים וברקמות, בצורה של כאב ותפיסות: כאב כללי, גב תחתון, תפיסות בצוואר וכד'. כך, מצב של מתח מתמשך משפיע על האיזון של מנח הגוף, היציבה והשלד.

טיפול מילולי עשוי להפיג חלק מן המתח הזה, אך בוודאי לא את כולו ואת הצטברותו במהלך השנים, אשר מופיע כעת בצורה של יציבה לא נכונה, כאב כרוני וסטגנציה.


מהו התהליך אשר עושים בטיפול בתנועה הוליסטית?

הכאב מסמן לנו מקומות של מתח בלתי פתור בחיים. אופן היציבה מבטא לרוב את תמונת נפשנו. כשם שהמחשבה או הרגש משפיעים על הגוף, כך הגוף יכול להניע תהליכים של שחרור והחלמה.

טיפול התנועה הוליסטית מבקש ליצור נשימה, תנועה ושחרור רגשות, במקומות שבהם הצטברו מתח וכאב. תנועה זו היא לא רק פיזית- מוטורית, אלא מתקיימת בכל רמה: במחשבה, ברגשות, ברוחניות, וכמטאפורה לכאב שאנו נושאים ונושאות בחיינו. בגוף מתגלמים הקונפליקטים אותם אנחנו מבקשים לפתור; כפי שדיפאק צ'ופרה היטיב לתאר "הגוף הוא הקרקע עליו אנחנו מתקיימים. נבקש להפוך את הגוף למגרש המשחקים שלנו בהנאה במקום לשדה הקרב שבו מתחוללים חיינו".

באמצעות הטיפול בתנועה הוליסטית נתוודע ונתחבר לתנועה המיטיבה הקיימת בתוכנו ונניע תהליכים של החלמה למתחים וכאבים מתמשכים.

הטיפול בתנועה הוליסטית כולל מתיחות מרדיאנים לפי תורת השיאצו בתנועה, עבודה על המפרקים והיציבה, סנכרון עם מוסיקה וקצב, אילתור על נושאים תנועתייים וחוץ-תנועתיים (רגשיים), פתיחה של חירות התנועה של הגוף במרחב ע"י מיומנויות תנועה וכן, מדיטציה בתנועה (שין סן דו). מותאם לצרכים של המטופלת עפ"י מצבה הפיזי והרגשי.


הטיפול הוא פרטני, בקליניקה ביתית בשכונת ארנונה.

אני עובדת עם נשים בלבד.

אתן מוזמנות לקבוע איתי שיחת ייעוץ בזום, ללא עלות, בקישור:










56 views0 comments

Recent Posts

See All

Somatic Movement Books

The Body Keeps the Score: Brain, Mind, and Body in the Healing of Trauma by Bessel A. Van der Kolk, 2015 The Somatic Therapy Workbook: Stress-Relieving Exercises for Strengthening the Mind-Body Connec

bottom of page